De reis - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Frank Judith - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Frank Judith - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

03 December 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

Nadat alle spullen gepakt waren en ons knusse huisje gepoetst was, zijn Judith en ik naar mijn ouders gegaan. Hier hebben we samen met het afscheidscommité het glas geheven op een mooie en voorspoedige reis.
Rond 15.00 uur was het dan eindelijk zo ver. Alles en iedereen klaar voor vertrek. Onderweg nog even een hapje gegeten bij van der Valk in Breukelen en daarna door naar Schiphol.
Op Schiphol verliep alles soepeltjes en we konden dan ook, precies volgens plan, om 22.00 uur vertrekken. Buiten hier en daar wat turbulentie hadden we een prima vlucht.
Om iets voor 07.00 uur lokale tijd (ca. 04.00 uur NL tijd) keken we uit het raam van het vliegtuig en zagen de bekende opgespoten palmboom. Dubai!! Het eerste gedeelte van de vlucht zit erop. Nu eerst even een bakkie doen op deze prachtige en luxurieuze luchthaven. Ik had het al wel een beetje verwacht, maar Jezus! dit was ongetwijfeld de duurste kop koffie die we ooit gekocht hebben. Twee koppen normale koffie maakte ons 10 euro lichter. Maar ach, het is vakantie en deze koffie was wel echt een stuk lekkerder dan het bruine water dat we in het vliegtuig hadden gekregen ;-). Vervolgens liepen we nog even langs een kleine vitrine met daarin een, aldus het etiket, “hand gemaakte” mobiele telefoon. Het apparaatje was weliswaar erg mooi en tot in de puntjes afgewerkt, maar ruim 10.000 dollar vind ik toch een beetje overdreven. Overdonderd van de hoge prijzen, zetten we koers naar de gate van waar ons volgende vliegtuig zou vertrekken.
Eenmaal aangekomen werden onze tassen nog maar een keer doorzocht op verboden goederen. Hierna moesten we nog even wachten tot we daadwerkelijk aan boord mochten gaan.
In de wachtruimte op de grond lag een jongen, iets ouder dan ik. Daarachter zat een griet, zij voelde wat in zijn nek en “TJAK!!”. Het zag eruit alsof zijn nek werd gebroken en nog eens “KRAK”. Nieuwsgierig liep ik er op af en vroeg of ze aan het doen was, wat ik dacht dat ze aan het doen was. En jawel, al gauw vertelde zij dat ze chiropractor is in Australië en nu weer terug naar huis ging vanuit Nederland. Zoals sommigen weten loop ik al een tijdje met pijn tussen mijn schouderbladen en in mijn nek. De Brutale vraag bleef dan ook niet lang uit: “Can you maybe do me next?”. Nog geen 3 minuten later lag ook ik, in de wachtruimte, op de grond en werd mijn rug en nek heerlijk gekraakt. Wat een verlichting!! Na weken lang pijn is er dan eindelijk die verlossing. Of het toeval was of niet, geen idee. Maar ik kan gelukkig heerlijk ontspannen op vakantie.
Nu een vlucht van ongeveer 14,5 uur richting Melbourne Australië. Pffft, wat een tijd! Maar niets waar 2 temazepammetjes en wat films je niet doorheen kunnen helpen. Ook hebben Judith en ik onze teteris skills nog even aangescherpt onderweg, dus Johan we willen wel een re-match als we terug zijn, haha.
Afijn na lange vlucht zette de piloot het toestel veilig op de Australische landingsbaan. Ookal heb ik redelijk wat kunnen slapen aan boord, weet ik zeker dat we echt wel een hele tijd in dat toestel gezeten hebben. Het is daarom dat ik toch even beduusd op de klok in de aankomst hal keek, waar het nog altijd 07.00 uur bleek te zijn. Deze keer echter 21.00 uur Nederlandse tijd. Meteen door naar de zoveelste security check en ook nu konden we gewoon vrolijk doorlopen. Het vliegtuig werd getankt en gewassen, ongeveer 1,5 uur later vertrok onze laatste vlucht.
Uiteindelijk zijn we om donderdag middag om 14.08 uur geland in New Zealand. Totaal heeft de reis ongeveer 28 uur geduurd.
Eenmaal aangekomen volgde de laatste check. Nee, je komt New Zealand niet zomaar binnen. Een groot deel van de flora en fauna op New Zealand is uniek aan het land. Dus deze keer volgde een zeer uitgebreid en grondig onderzoek. In het vliegtuig moest je al aangeven wat je allemaal mee zou nemen het land in. Omdat wij ook wandelschoenen bij ons hebben moesten we naar een aparte rij. Hier werden we opgewacht door een man. Hij vroeg ons vriendelijk onze schoenen uit onze tassen te halen en inspecteerde deze. Het hele kleine stukje uitgedroogd gras wat nog onder mijn schoen zat werd er met een pincet onderuit gehaald. Ook nog even de rest door het röntge aparaat en toen mochten we door.
Eenmaal buiten hebben we de bus genomen en van daaruit een kleine wandeling naar ons hostel.
De eerste indrukken zijn goed. De omgeving is prachtig. Vanuit ons hostel hebben we uitzicht op het western park en het centrum van Auckland.
Gauw een douche en even relaxen, daarna nog wat eten en vanavond betijds naar bed.

Groetjes vanaf het zuidelijke halfrond

  • 04 December 2015 - 11:16

    Kim:

    Jeetje wat een reis om daar te komen zeg. Je moet er wel wat voor over hebben maar dan ga ik er vanuit dat het dat zeker waard is. Heel veel plezier samen!

  • 04 December 2015 - 11:20

    Roy, Linda En Chef! :

    Lieve Frank en Judith!
    Wat fijn om te lezen dat jullie veilig aangekomen zijn!
    Lange reis he. . Maar dan ben je ook aan de andere kant van de wereld!
    Heel veel plezier en geniet ervan samen!
    Xxxxxx

  • 04 December 2015 - 13:33

    Marleen:

    Hahaha brutale aap ben je toch ook he Frank! Maar wel superfijn dat je nu lekker ontspannen en zonder pijn je droomreis kan beginnen.
    Heel veel plezier in de eerste dagen samen!!
    Liefs

  • 04 December 2015 - 13:36

    Elmar:

    Super verhaal man!
    heel veel plezier daar samen!

    Groetjes uit het hoge noorden ;)

  • 04 December 2015 - 18:57

    Astrid:

    Goed om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn na al die uren haha. Lekker hè dat vliegen ;-)! Nu lekker gaan genieten!
    Xx

  • 04 December 2015 - 20:45

    Corry, Mam:

    Lieve Frank en Judith,
    Heel fijn dat jullie veilig en wel geland zijn op New Zealandse bodem.
    Pap en ik wensen jullie veel mooie ervaringen en plezier toe.
    Doe het rustig aan, jullie hebben per slot van rekening twaalf weken vakantie!
    Kus en knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Dromen, durven, doen!! Travel while you're young and able. You should take the time to see the world an taste the fullness of life. Don't worry about the money, just make it work. Experience is far more valuable than money will ever be!

Actief sinds 11 Sept. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 8459

Voorgaande reizen:

01 December 2015 - 18 Februari 2016

Naar het eind van de wereld en terug

09 December 2013 - 16 Januari 2014

Thailand

Landen bezocht: