Dromen, sparen, plannen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Frank Judith - WaarBenJij.nu Dromen, sparen, plannen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Frank Judith - WaarBenJij.nu

Dromen, sparen, plannen

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

03 Oktober 2015 | Nederland, Nijmegen

Nog toen we in Thailand zaten spraken Judith en ik al over hoe het zou zijn om echt een hele tijd weg te zijn. Niet zomaar een vakantie, maar een heuse wereldreis. "Ach, dat is alleen weggelegd voor hen die veel te veel geld verdienen of het lef hebben de boel, de boel te laten." Met andere woorden dat blijft waarschijnlijk een droom voor het leven.

Blijven dromen, blijven hopen en heeeeel hard sparen..

1,5 jaar verder:
Een reis naar New Zealand, dat zou gaaf zijn!! Iets wat ik al wil sinds dat ik ongeveer 12 jaar oud was. Judith was snel overtuigd en het eerste land was gekozen.

Afgelopen jaar zijn we getrouwd dus deze reis moest dan toch wel memorabel worden. Zou het echt kunnen 1 heel jaar?! Nee helaas, de chef was wel gek maar zo gek ook weer niet. Maar gelukkig heb ik het redelijk goed getroffen met mijn werkgever: De wintermaanden november tot en met februari kon ik vrij krijgen maar daarna moest ik toch echt wel terug komen om het seizoen weer te helpen.

Resumé: we hebben 4 maanden de tijd waarin we in ieder geval New Zealand willen bekijken, maar wat nog meer...
Australië en Tasmanië leken ons ook erg tof, echter bleken ook al vrij snel te duur icm New Zealand. Onze volgende gedachte viel op Zuid Amerika. Bij het lezen van alle reisverslagen van andere backpackers kregen we er al erg veel zin in. Peru, Bolivia Chili zou het moeten worden.
Wat een plan!! 3,5 maand zwerven over het zuidelijk halfrond. Erg mooi en even leek het er zelfs op dat het allemaal ging lukken.
Toen spraken we mensen die er daadwerkelijk geweest waren. De eerste waarschuwingen: "Het is een stuk duurder dan je zou verwachten." "Je wil niet slapen in die heel goedkope accomodaties, je wil je tenslotte wel veilig voelen." etc.

Uiteindelijk na lang dubben, rekenen en overleggen kwamen we er toch samen uit.
- 1 december 2015 vertrekken we richting New Zealand, waar we in ca. 52 dagen met een campertje de outback in zullen trekken.
- 21 januari 2016 vliegen we van Christchurche naar Bali. Daar zullen we nog 4 weken backpackend vulkanen beklimmen, jungletochten maken, duiken en tempels bezoeken.
- 18 februari 2016 vliegen we weer richting huis.

Voor zover onze reisplannen.

The newly weds ;-)